Skocz do zawartości

Senpuu Society :: Forum o anime i mandze używa cookies. Przeczytaj Privacy Policy w celu uzyskania więcej informacji. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć guzik po prawej:    Akceptuję użycie cookies
  • Zaloguj korzystając z Facebooka Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Zdjęcie

Manga Czy Anime


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
200 odpowiedzi w tym temacie

#106 eros

eros
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2008 - 01:37

Chyba wiem dlaczego niektórzy ludzie uważają że walki w mandze są bardziej efektywne.
Może i w Anime są super efekty (wybuchy, hektolitry krwi, latające we wszystkie strony odrąbane kawałki ciała [no może z tym ostatnim deko przesadziłem xD]) ale przynajmniej walki nie toczą się tak wolnym tępie jak w anime (szczególnie w shipuudenie). 5 min walki potem 20 min wyjaśnień i może na dokładkę tak z 10 min retrospekcji.


Podzielam twoje zdanie.

Dla mnie anime jest taką dokladką do mangi co piątek :P W mandze wszystko jest wszystko fajniejsze jak dla mnie (chociaż kilka odcinkow shipka np. 33- new target są naprawdę swietnie wykonane :P)

#107 inkv

inkv
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2008 - 03:40

Mange czytam tylko i wyłącznie ze względu na to że podczas fillerów byłem juz załamany tym co sie wyprawia w anime, a słyszałem że manga jest fabularnie łohoho dalej i takim sposobem zaczełem ją czytać. Teraz ją tylko czytam z ciekawości na rozwój wydarzeń i dla unikniecia masy spoilerów jakie wszedzie ludzie umieszczają... rofl
Osobiscie preferuje bardziej anime które cenie za wszystko co w sobie posiada oprócz momentami tragicznej kreski, zaś mange cenie tylko i wyłacznie za daleko posuniętą fabułe i w sumie tylko za to.Szybkie walki na rysunkach mnie nie kręcą xP(vide aktualna sas v itacz) ale ostatnio bardziej sie przekonuje do mangi odkąd na yt osoba o nicku "mrjamy1984" wypuszcza niesamowite video-mangi.

#108 pit991

pit991
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2008 - 09:33

Chyba wiem dlaczego niektórzy ludzie uważają że walki w mandze są bardziej efektywne.
Może i w Anime są super efekty (wybuchy, hektolitry krwi, latające we wszystkie strony odrąbane kawałki ciała [no może z tym ostatnim deko przesadziłem xD]) ale przynajmniej walki nie toczą się tak wolnym tępie jak w anime (szczególnie w shipuudenie). 5 min walki potem 20 min wyjaśnień i może na dokładkę tak z 10 min retrospekcji.

niestety alee gdyby przyspieszyli tempo to po roku musieli by zrobić kolejnego dluższego TS by Kishi zrobił kolejne mangi:P

A właśnie, co ty mówisz że Polska manga jest w tyle? ja na kompie mam wszystkie chaptery, od momętu gdy kończy sie odcinek 39 shipuudenu, po POLSKU :P. Za każdym razem kiedy wychodzi chapter w wersji angielskiej po krótkim czasie pojawia się polska wersja.

Ja znam stronę gdzie można ściągać wszystkie polskie chaptery shippuudena po polsku,jak co to na Pw

Ja tylko nieśmiało wtrące, że to w mandze jest więcej krwi i latających członków. :P

ale nie zawsze można je dojrzeć pod kreską:]

Mange czytam tylko i wyłącznie ze względu na to że podczas fillerów byłem juz załamany tym co sie wyprawia w anime, a słyszałem że manga jest fabularnie łohoho dalej i takim sposobem zaczełem ją czytać. Teraz ją tylko czytam z ciekawości na rozwój wydarzeń i dla unikniecia masy spoilerów jakie wszedzie ludzie umieszczają... rofl

dlatego polecam przeczytać całą mangę by nie mieć za wcześnie przykrych niespodzianek,ja miałem dwie ale nie spojleruje:)

#109 Kroke

Kroke
  • Goście

Napisano 15 styczeń 2008 - 15:00

hm... ja tam wolę jedno i drugie
czytam mange w jęz. ang więc, gdy oglądam anime, bardziej czaję o co chodzi
anime, jest bardziej efektowniejsze, jednak to ciągniecie jednej walki przez pare-naście odcinków, troche mnie wkurza.
Natomiast w mandze jest wiecej szczegółów i wszystko na bieżąco ^^

#110 Sensei

Sensei

    ~random

  • User
  • Pip
  • 75 postów

Napisano 15 styczeń 2008 - 22:50

Skonczylem ogladac Shippudena no i co dalej ? Zaczalem ogladac jakies tam Bicze czy Blicze, FMA nie no FMA akurat dobre bylo no i jakies tam inne dziadostwa. Ktoregos dnai wszedlem przez przypadek na Manga Share i jak zobaczylem co sie dzieje w najnowszym chapterze to przeczytalem od 1 do -320 w hmm ? nie cale 10 dni.

Co lepsze ? Moim zdaniem to zalzy bo niektore chaptery sa fajne a znowu epki są tragiczne i na odwrót aczkolwiek ja w tym momencie bardziej preferuje mange. Zobaczymy akcja w shippie sie rozpocznie to pewnie wieszkosc zmieni zdanie no ale coz w tej chwili to jednak manga jest zdecydowanie lepsza.

#111 mocnowidno

mocnowidno

    ~hikikomori

  • User
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2545 postów

Napisano 16 styczeń 2008 - 11:05

Jeśli chodzi o Anime Shippuuden - dziwne, ale cała seria jako całość mi się w ogóle nie podoba. Manga na pewno lepsza.

Zaś NC - manga i anime - nieistotne, oba genialne.

#112 Mate

Mate
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2008 - 14:56

W anime dobre jest to, że jest oprawa dźwiękowa i lepiej się ogląda walki. Dużym minusem jest opóźnienie... Manga jest za to na bieżąco i jest więcej szczegółów niż w anime to są 2 duże "+" , lecz kijowo oglądać walkę na obrazkach i do tego bez dźwięku ;F.

U mnie jest 50/50 bo lubię zobaczyć co się stanie dalej [czyli zamiast anime poczytam mang ę] ale w mandze za to nie ma tych walk i dźwięku co w anime ;-/

#113 hard3r

hard3r
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2008 - 15:27

W anime dobre jest to, że jest oprawa dźwiękowa i lepiej się ogląda walki. Dużym minusem jest opóźnienie... Manga jest za to na bieżąco i jest więcej szczegółów niż w anime to są 2 duże "+" , lecz kijowo oglądać walkę na obrazkach i do tego bez dźwięku ;F.


Czyli anime jest opóźnione ?? tzn. w mandze są już dalsze wątki, które w anime dopiero wyjdą ??

#114 pit991

pit991
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2008 - 15:38

Czyli anime jest opóźnione ?? tzn. w mandze są już dalsze wątki, które w anime dopiero wyjdą ??

chodzi o to że w Anime walki trwają baardzoo długo i średnio jedno anme to jeden chapter a to bardzo mało nawet jak na 20 minut;p

#115 Kronos

Kronos
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2008 - 15:43

Mi się podoba bardziej Manga :D Jakoś bardzo lubie czarno-białe obrazki :P

Co do Anime to najlepsze są głosy w japońskiej wersji :P :)

#116 hard3r

hard3r
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2008 - 15:46

Czyli anime jest opóźnione ?? tzn. w mandze są już dalsze wątki, które w anime dopiero wyjdą ??

chodzi o to że w Anime walki trwają baardzoo długo i średnio jedno anme to jeden chapter a to bardzo mało nawet jak na 20 minut;p


Czyli twierdzisz, że akcje w anime i mandze dzieją się w tym samym czasie ?

#117 pit991

pit991
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2008 - 15:59

Czyli twierdzisz, że akcje w anime i mandze dzieją się w tym samym czasie ?

chodzi mi o to że walka Deidary z Sasuke przeczytam sobie hmmm tak z muzyką i dogłębnym przeglądzie to 30 minut a w anime to ta walka będzie trwała 4-5 odcinków bo dojdą fillerowe gadki jakiś fillerowykopniak i dogryzanie i lepsza manga niż aniem.Manga dla mnie to podstawa natomiast anime to uzupełnienie lektury:)

#118 hard3r

hard3r
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2008 - 16:05

hmmm. a mi chodzi mi o to czy w mandze akcja dzieje się dalej tzn. to co przeczytam w aktualnej mandze pojawi się dopiero później w anime (no chyba, że a mandze dzieją się wogóle inne rzeczy skoro tyle chapterów jest i to jeszcze mają krótsze walki).

I jeszcze takie pytanko: Czy w bibliotekach publicznych znajdę jakiś tomik Naruto ?? Ponieważ słyszałem, że do 239 chaptera (czy coś tam) nie ma tłumaczeń.

#119 mocnowidno

mocnowidno

    ~hikikomori

  • User
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2545 postów

Napisano 25 styczeń 2008 - 17:38

hard3r
wszystko ci wyjaśnię.

Manga była pierwsza. Anime jest wiernym odwzorowaniem mangi [prawie; fillery]. Anime doganiało mangę więc powstały fillery...

Nie wiem czy w bibliotekach znajdziesz...
Tłumaczeń do 239 nie znajdziesz - w sensie SKANLACJI.
JPF jak dotąd wydał 23 tomy...

#120 hard3r

hard3r
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2008 - 19:26

Dzięki za wyjaśnienia ... Byłem przed chwilą w bibliotece publicznej, LIPA, mają tam jakieś "Megatokyo", "Love Hina", "Exaxoxon" a po "Naruto" ani znaku. ehh :/ W empiku to samo. Niewiem skąd mogę wziąść te tomiki Naruciaka

---EDIT----
Zamówiłem sobie tom na empik.pl xD za tydzień będzie do odebrania w sklepie :) w sumie 11,96 mam nadzieję, że się opłaciło

#121 pit991

pit991
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2008 - 00:23

Dzięki za wyjaśnienia ... Byłem przed chwilą w bibliotece publicznej, LIPA, mają tam jakieś "Megatokyo", "Love Hina", "Exaxoxon" a po "Naruto" ani znaku. ehh :/ W empiku to samo. Niewiem skąd mogę wziąść te tomiki Naruciaka

jeśli chcesz od okresu shippka lub w ogóle ktoś chce od shipka do chapka 385pl to na pw pisać to podam stronkę gdzie można się zarejestrować i ściągać;p

#122 HikaruShido

HikaruShido
  • Goście

Napisano 27 styczeń 2008 - 23:11

Ja tam wole anime bo według mnie manga jest brzydka!! Nie podoba mi sie kreska moze tez dlatego ze jestem przyzwyczajony do takich rysowników jak np clamp...

#123 stupa18

stupa18
  • Goście

Napisano 29 styczeń 2008 - 15:58

osobiscie ogladam anime a co do mangi to poczytam forum i sie jakos orientuje co sie w niej dzieje

#124 Nelya

Nelya

    ~fan

  • User
  • PipPip
  • 349 postów

Napisano 30 styczeń 2008 - 12:02

Tak wogóle to w większości przypadków wolę mangę od anime, tak jest i w przypadku Naruto. Dla mnie manga Naruto jest dobra, czyta się ją łatwo i przyjemnie, a anime... cóż, według mnie jest raczej przeciętne, a czasami nawet zalatuje nudą, przedłużają je jak tylko mogą, wstawiają fillery (chociaż czasami zdarzy im się jakiś udany filler). A poza tym podoba mi się kreska w mandze :)

średnio jedno anme to jeden chapter a to bardzo mało nawet jak na 20 minut;p


Ano bardzo mało, powinni mieścić w jednym odcinku przynajmniej minimum 2 czapterki (jak np. w anime Death Note), wtedy akcja by się tak nie wydłużała...

#125 Yoshi

Yoshi
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2008 - 20:56

Manga.
Mandze można bardziej "ufać", po za tym, manga jest o wiele dalej niż anime, dzięki mandze znam już parę rozwiązanych zagadek, którymi ciągle męczą w anime ( z czego się orientuje ^^).

Po za tym, nie jeste z anime na bieżąco (shippuuden)

#126 rysmen1

rysmen1

    ~random

  • User
  • Pip
  • 60 postów

Napisano 31 styczeń 2008 - 20:19

Z pewnością mogę powiedzieć, że bardziej wole anime gdyż nie lubię czytać !!!

#127 ** miyumi **

** miyumi **
  • Goście

Napisano 04 luty 2008 - 19:28

ja tam też wolę anime ze względu na to , że dla mnie walki są efektywniejsze tu , a nie na obrazkach i czarno-białe ... nawet jeśli anime jest "trochę" opóźnione :)

#128 patraj

patraj

    ~świeżak

  • User
  • 6 postów

Napisano 04 luty 2008 - 19:30

Witam, ja także powiem, iż wolę anime, choć nie podąża tak dalek jak manga, lecz wszelkie efekty, typu muzyka, oraz ruchomy obraz ,głosy postaci sprawiają, że aż czasami nie chce mi się wogóle czytać mangi

#129 HikaruShido

HikaruShido
  • Goście

Napisano 04 luty 2008 - 22:22

teraz wole mange bo sie dieje cos naprawde cikawego ale milsze dla mojego oka jest ogladanie anime. idealnie widac wzystkie emocjie bohaterów itp :)

#130 Fare

Fare
  • Goście

Napisano 25 marzec 2008 - 00:42

moim zdaniem stanowczo manga!! wiecej informacje z niej pozyskujemy

#131 Nishi

Nishi

    ~fan

  • User
  • PipPip
  • 214 postów

Napisano 25 marzec 2008 - 00:53

Eh, trudny wybór. Z jednej strony wolę anime bo bardziej można się wczuć w sytuacje, jest lepszy klimat i efekty oraz jest bardziej kolorowo ;). Jednak mange o wiele szybciej się czyta i są same konkretne informacje. Jednak patrząc na Naruto shippuuden (to całe zamulanie itd.) to wole mange.

#132 Siksa

Siksa
  • Goście

Napisano 25 marzec 2008 - 15:17

Na poczatku anime, bo mialo klimat, chociaz to chyba bardziej moje subiektywne doznania xP. Teraz manga.
Przede wszystkim od kiedy czytam mange na biezaco nie czekam juz na anime, bo i tak wiem co mniej wiecej sie zdarzy.
Po drugie, te retrospekcje, przeciagania etc. doprowadzaja mnie do szewskiej pasji. Wrru.
Po trzecie, wole czytac niz ogladac, po prostu.

W ogóle zawsze wole oryginal od ekranizacji, z wyjatkiem dwóch filmów potwierdzajacych regule xP.

Tak wiec ostateczny glos na mange.

#133 Dewisz

Dewisz
  • Goście

Napisano 25 marzec 2008 - 18:22

Hmm... Kiedy oglądam anime bardziej wczuwam się w to co się dzieje, muzyka robi klimat, lepsze efekty... ale za to mangę szybciej się czyta, więc zaoszczędzam wtedy czas no i manga jest do przodu w porównaniu do anime. Wole mangę.

#134 Hwoarang

Hwoarang
  • Goście

Napisano 25 marzec 2008 - 21:12

Ja wolę anime,bo lubię oglądać coś co ma kolor, głos. Walki są dynamiczne. Wyglądają lepiej niż w mandze choć czasami denerwuje mnie to przedłużanie.

#135 -ichi-

-ichi-
  • Goście

Napisano 28 marzec 2008 - 14:22

Co do przeciągania to muszę się zgodzić ;p
Ale i tak wole anime, myślę, że wszystko wygląda bardziej efektownie jak jest zanimowane, kolorowe i z dźwiękiem ^^ Taki jeden chapter przeczytam w jakieś 10 minut a anime trwa 20 więc anime "starcza"na dłużej ;D
Manga ma to do siebie, że jest bardziej oryginalna i są tam niektóre wątki których w anime nie ma, dlatego zawsze lepiej ją dodatkowo przeczytać ^^

#136 pawlas346

pawlas346
  • Goście

Napisano 21 kwiecień 2008 - 19:25

manga wiadomo co będzie działo się w następnych anime

#137 -ichi-

-ichi-
  • Goście

Napisano 21 kwiecień 2008 - 20:28

manga wiadomo co będzie działo się w następnych anime

Tego nie nazwał bym za zaletę bo jak wiesz co będzie w następnym odcinku to masz mniejszą przyjemność z oglądania :/

#138 Qrowsky

Qrowsky
  • Goście

Napisano 21 kwiecień 2008 - 20:36

Tego nie nazwał bym za zaletę bo jak wiesz co będzie w następnym odcinku to masz mniejszą przyjemność z oglądania :/

Ale to też nie jest minus, bo jak chcesz, zeby anime cię czymś zaskakiwało nie czytaj mangi. Anime to tylko dodatek do mangi, a nie "pełnoprawna" produkcja.

#139 wuwusiek

wuwusiek

    ~fan

  • User
  • PipPip
  • 135 postów

Napisano 21 kwiecień 2008 - 21:26

ogółem wole anime, ale lubię również mangę. Anime z jasnych powodów-fajnie dopasowana muzyczka, kolory no i akcja. Robi się klimacik :)

#140 Miss Riddel

Miss Riddel

    ~fan

  • User
  • PipPip
  • 257 postów

Napisano 21 kwiecień 2008 - 21:35

Hmm.. Zaczęłam od anime i szczerze powiedziawszy pod koniec miałam dosyć. Później, kiedy zdecydowałam się na mangę okazało się, że dobiły mnie właśnie fillery. Mangę wolę dużo bardziej, głównie z powodu wyższego poziomu, ładniejszej kreski. Teraz anime jest już dla mnie miłym dodatkiem i powrotem wcześniejszych wydarzeń.
Anime wszakże posiada innego typu zalety - głos, muzyka, dynamizm i ruchy, które tworzą płynną całość. Niektóre fillery były całkiem fajne (chociaż to kropla w morzu, ba, nawet nie morzu, ale istnym oceanie fillerów ==').
Pozostaję wierna mandze.